Anmälan och information

Bemötande och service

Utbildningen vänder sig till alla som önskar utveckla kunskapen i att bemöta kunder och kollegor på ett serviceinriktat sätt samt att tillvarata kundkontakter för att skapa långsiktiga relationer. I den här utbildningen får du verktygen för att lyckas med ett gott bemötande!

 

Syfte och innehåll 

Syftet med utbildningen är att du ska få grundläggande kunskaper i hur du bemöter kunder och kollegor på ett serviceinriktat sätt.

Utbildningen behandlar vikten av ömsesidig förståelse i mötet med kunder och kollegor. Du kommer, via praktiska och teoretiska övningar, få träna på att skapa förtrogenhet i olika bemötandesituationer. Du kommer även att få råd kring verbal och icke-verbal kommunikation, om konflikthantering och hur du bemöter kritik på ett konstruktivt och professionellt sätt.

  • Olika former av kommunikation
  • Kommunikationens verktygslåda
  • Jämställdhet, värdegrund och kulturkrockar i arbetslivet
  • Konflikthantering
  • Att ge och bemöta kritik
  • Vad är bra bemötande och service
  • Upprätta bemötandeplan (kunder, kollegor)
  • Att kunna växa i bemötande och service


Upplägg

Utbildningen inleds med att du får ett mail från utbildaren med några frågeställningar att fundera och reflektera över. Dina tankar ska du skicka in till utbildaren senast en vecka innan den första gemensamma träffen i Göteborg. Den gemensamma heldagen följs sedan upp av två gemensamma nätbaserade delar. Under utbildningens gång kommer du också att få olika övningar och arbetsuppgifter att öva på tillsammans med kunder. Vid utbildningens slut kommer du ha skapat en konkret handlingsplan på hur du kan utveckla ditt bemötande.

Utbildningen varar mellan den 4 oktober och den 1 november med en sammanlagd utbildningstid på cirka 16 timmar. 10 timmar genomförs i form av gemensamma träffar på plats i Göteborg eller digitalt och 6 timmar i form av eget arbete.

Beroende på situationen med Covid-19 kan utbildningen komma att ställas in.


Material

Material som hör till utbildningen tillhandahålles av ansvarig utbildare.


Omfattning

Sammanlagd utbildningstid är cirka 16 timmar varav 10 timmar genomförs i form av gemensamma träffar på plats i Göteborg eller digitalt, och 6 timmar i form av eget arbete.


Förkunskaper, förutsättningar och urval

Inga förkunskaper krävs.


Avgift

2 600 kr


Ansvarig verksamhet

VGR Akademin


Kontaktperson

Anna Östman
Telefon: 076 - 108 98 63
E-post: vgrakademin@vgregion.se


Mer om ämnet och övrig information

Självregistrering (Deltagare)