Föreläsning kring publicering av dokument från dokumenthanteringsstödet SOFIA och vilka nya arbetssätt det för med sig
Syfte och innehåll
Utbildningen syftar till att ge kunskaper som behövs för webbpublicering av dokument och vilka förändrade arbetssätt som behövs i och med nya systemstödet för dokumenthantering, SOFIA.
Föreläsningen går igenom begrepp som allmän handling och åtkomsträtt, grunderna i SOFIA, metadata som påverkar webbpublicering, styrande dokument och migrering från Alfresco till SOFIA.
Upplägg
Föreläsning via Teams med möjlighet att ställa frågor via chatt-funktionen
Material
Utbildningen hålls live via Teams och möjlighet att sitta ostört rekommenderas för att säkerställa att bästa ljudupplevelse
Omfattning
1 tillfälle på 90 minuter
Förkunskaper, förutsättningar och urval
Grundläggande kunskaper i SOFIA är en fördel
Inget urval
Avgift
Kostnadsfri
Ansvarig verksamhet
Regional SOFIA förvaltning
Kontaktperson
Regional SOFIA förvaltning vgr.sofia@vgregion.se