Anmälan och information

Heroma - Utökad behörighetsroll Chef till Chef schema och Administrativt stöd till Heromarapportör

En kompletterande utbildning för dig som ska ha full behörighet i Heroma. Du har sen tidigare behörigheten Administrativt stöd eller Chef, men ska nu även arbeta med schemaplanering och saldo/stämplingar.


Syfte och innehåll 

Att ge dig som tidigare har behörighetsrollen Chef i Heroma komplettering till Chef schema. 

Att ge dig som tidigare har behörighetsrollen Administrativt stöd i Heroma komplettering till Heromarapportör. 

  • Schemahantering
  • Partiell frånvaro
  • Saldo och stämplingar


Upplägg

Genomgång via Teams. 


Material

Utbildningsmaterial på Löneservice servicewebb: Utbildningsmaterial Chef till Chef schema - Servicewebben (vgregion.se)



Omfattning

Halvdag via Teams 


Förkunskaper, förutsättningar och urval

Godkända utbildningar i Lärportalen: 

För dig som administratör: 

  • Heroma - Introduktion
  • Heroma - Personalöversikt

Genomförd utbildning via Teams: 

  • Heroma Administrativt stöd 

För dig som chef: 

  • Heroma - Introduktion
  • Heroma - Chef webb
  • Heroma - Personalöversikt

Genomförd utbildning via Teams: 

  • Heroma - Chef

För att du ska kunna använda systemet under utbildningen krävs att du skickat in behörighetsblanketten i samband med anmälan.


Avgift

Kostnadsfri


Ansvarig verksamhet

Regionservice, Löneservice


Kontaktperson


Mer om ämnet och övrig information

Besökare har inte åtkomst till denna utbildning. Logga in