Anmälan och information

Samverkanskompetens Skaraborg

Utbildningen om samverkanskompetens vänder sig till alla chefer och medarbetare inom hälso-och sjukvården, socialtjänsten och skolan som arbetar med samverkan för att stötta individer som har behov av samordnade insatser från båda huvudmännen.


Syfte och innehåll 

Samverkanskompetens behöver vi för att kunna samverka kring den enskilde individen. Vi har ett ”tillsammansarbete” att utföra och när vi går in i detta arbete behöver vi ha stöd av, och tillit till, varandra. När vi känner oss trygga i vår samverkan och med att arbeta som ett team över organisatoriska gränser kan vi tillsammans med den enskilde skapa och utforma den hjälp som individen behöver från oss. För att stödja detta arbete behöver våra verksamheters medarbetare kunna fortsätta utveckla sin kompetens inom samverkan. Syftet med utbildningen inom samverkanskompetens är att fortsätta utbilda medarbetare så att vi kan upprätthålla kunskaperna inom samverkanskompetensen i Skaraborg.

Utbildningen består av 4 avsnitt:

  1. Individen i centrum

  2. Samverkansformer

  3. Samverkan med andra

  4. Lär och utvecklas



Upplägg

Utbildningen består av texter, illustrationer, filmer och kunskapsfrågor.
Efter genomförd utbildning kan användaren ladda ned ett intyg.


Material

Samtligt material finns i utbildningen.


Omfattning

Utbildningen tar cirka 30 minuter att genomföra


Förkunskaper, förutsättningar och urval

Inga förkunskaper krävs

Det krävs inga speciella förutsättningar.



Avgift

Kostnadsfri


Ansvarig verksamhet

Vårdsamverkan Skaraborg


Kontaktperson

Kontaktpersoner för utbildningen är Samordnad hälsa, vård och omsorg i Vårdsamverkan Skaraborg. 

Mer information finns på: www.vardsamverkan.se/skaraborg/shvo/


Mer om ämnet och övrig information


Självregistrering (Deltagare)