Utbildningen riktar sig till chefer inom Fastighet, stöd och service samt Försörjningsförvaltningen.
Syfte
Syftet med utbildningen är att skapa en gemensam grund vid rekrytering och öka förståelsen för kompetensbaserad rekrytering.
Innehåll
Utbildningen är uppdelad i olika avsnitt och består av så väl text som filmer, mallar och övningsuppgifter.
Målgrupp
Utbildningen riktar sig till chefer inom Fastighet, stöd och service samt Försörjningsförvaltningen.
Lärandemål
Efter avslutad utbildning är målet att du ska ha en tydlig bild och en djupare förståelse för kompetensbaserad rekrytering och för hur vi arbetar med rekrytering i den egna förvaltningen.
Du kommer bland annat lära dig mer om hur du formulerar en kravprofil, gör urval, hur du undviker rekryteringsfällor och vad som är bra att tänka på när du träffar och intervjuar kandidater.
Upplägg
Utbildningen är webbaserad och du genomför den när det passar dig. Vi rekommenderar att du gör hela utbildningen vid ett och samma tillfälle men den går även att dela upp.
Omfattning
Utbildningen tar cirka 2-3 timmar att genomföra.
Material
Tillgång till dator krävs. Allt studiematerial finns tillgängligt i Lärportalen.
Avgift
Kostnadsfri
Kontaktperson
Kristina Andersson
kristina.marianne.andersson@vgregion.se