Anmälan och information

Kompetens för behovsbedömning av personliga hjälpmedel inom socialtjänst

Utbildningens syfte är att ge övergripande introduktion och vägledning till regelverk, försörjningsavtal och rutiner för hjälpmedelsområdet inom socialtjänst. Primär målgrupp är ansvariga för behovsbedömning och beställning av hjälpmedel inom socialtjänst.


Syfte och innehåll
Syftet är att ge en övergripande introduktion och en vägledning till fördjupad information gällande de delar som ingår i Västra Götalands Koncept för kompetens vid behovsbedömning och beställning av hjälpmedel inom socialtjänst.​

Lärandemål

När du gått igenom alla avsnitt i utbildningen ska du på ett övergripande sätt förstå riktlinjer, produktområden, avtal och rutiner inom Västra Götaland när det gäller samarbetet kring digitala hjälpmedel inom socialtjänst. Du ska också veta hur du inhämtar fördjupade kunskaper inom angivna områden.​

 ​

Upplägg

Helt nätbaserad utbildning publicerad i Lärportalen. Utbildningen består till största delen av bilder, texter, skärminspelningar och Powerpointpresentationer med inspelat tal, som även finns i textformat. För att genomföra utbildningen behövs dator eller mobil enhet med högtalare eller hörlurar. Det går bra att pausa utbildningen.​
 ​

Omfattning

Det tar ca en timme att genomföra utbildningen. Fördjupning genom att klicka på länkar ingår inte i den beräknade tidsåtgången. ​

Målgrupp

  • Ansvariga för behovsbedömning av digitala hjälpmedel​

  • Chefer för de som är Ansvariga för behovsbedömning av digitala hjälpmedel​

Förkunskaper och förutsättningar

Inga förkunskaper krävs​

Utvärdering

Genom att svara på utvärderingen bidrar du till utbildningens innehåll och kvalitet. Du är också välkommen att kontakta utbildningens kontaktperson. 



Avgift

Kostnadsfri



Mer om ämnet och övrig information

Vid behov beskriv övriga förutsättningar, behov av material eller dela med dig av länkar.

Självregistrering (Deltagare)